Řada E44

Náčrt E 44
mbd4.jpg (45562 bytes) E44.043 s nákladním vlakem u Gotschdorfu r. 1936

Foto: Carl Bellingrodt

E44.047 v konvoji elektrických lokomotiv v Kořenově těsně po válce r.1945
sle1.jpg (36397 bytes) 244 044-4 (DR) na výstavě lokomotiv v Erfurtu.
Někdejší slezská E 44.044

Foto Zdeněk Bauer

sle2.jpg (37157 bytes) 144 024-7 na hl. nádraží v Mnichově 3.3.1979 vyrobená roku 1932 firmou Krauss-Maffei

Foto Der Bahnladen

 

Řada: E 44 002–189
Počet: 187
Výrobce: SSW (elektrischer Teil), Krauss-Maffei, Henschel & Sohn, WLF
Rok výroby: 1932–1945;
1950–1951; 1955
Vyřazení z provozu: 1984 (DB)
1991 (DR)
Uspořádání: Bo’Bo’
Rozchod: 1435 mm 
Délka přes nárazníky: 15 290 mm
Výška: 3 950 mm
Šířka: 2 960 mm
Vzdálenost otočných čepů: 6300 mm
Rozvor podvozku: 3500 mm
Celkový rozvor: 9 800 mm
Dienstmasse: 78,0 t
Hmotnost na nápravu: 19,5 t
Nejvyšší rychlost: 90 km/h
Hodinový výkon: 2200 kW
Trvalý výkon: 1860 kW
Síla na háku: 196 kN
Výkon/hmotnost: 28,2 kW/t
Průměr hnacích dvojkolí: 1 250 mm
Proudová soustava: 15 kV, 16⅔ Hz
Přívod proudu: Vrchním vedením
Počet hnacích motorů: 4
Přenos výkonu: Tlapové uložení
Brzdy: Jednočinná tlaková s přímočinnou přídavnou; jednostranné obrždění všech náprav
Vytápění vlaků: elektrické 1000 V, 16⅔ Hz